.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مداحاني كه نرخ ميليوني دارند!

مرتضي محسني در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در آستانة ماه محرم و ايام عزاي آل‌الله بر آن شديم تا به جهت تذكري برادرانه ودر عين حال خاضعانه براي جماعت ذاكر و مرثيه‌خوان حضرت سيدالشهداء (ع) چند سطري را نگارش و انشاء كنيم.

بدون ترديد يادآوري و تكرار بعضي از موضوعات در اين عرصه بخصوص پرداختن به آسيب‌ها و آفت‌ها يك ضرورت دائمي، قطعي و اجتناب‌ناپذير است، به همين علت علاوه بر آنچه كه در بيان و تعريف وقايع كربلا مباحثي دور از اصل آنچه كه رخ داده روبرو شده‌‌ايم و از آن به عنوان تحريفات عاشوري ياد مي‌كنيم، يا به جاي بازگويي مناقب و فضايل اهل بيت عليه‌السلام و ايستادگي آنها در برابر ظلم ستمگران تنها به جنبه‌هاي احساسي آن بسنده نمائيم، يا به خاطر عقب‌نماندن از سياست و انجام تكاليف سياسي به سياست زدگي دچار مي‌شويم و يا باغفلت اين صاحب منسبان (نوكري اهلبيت عليهم‌السلام) از رعايت توصيه‌هاي اخلاقي مورد تأكيد با بدبيني‌ها و ذهنيت‌هايي از طرف جامعه روبرو مي‌شويم و... شايد از مهمترين آسيب‌ها و آفت‌هاي امروز فضاي مداحي اتكا بعضي از ايشان به موضوعات مادي و حق‌الزحمه‌هاي دور از ذهن و هنگفت مي‌باشد.

 اگر چه شأن بسياري از بزرگواران از اين نقيصه بدور است ليكن هستند كساني كه متأسفانه در اين وادي گرفتار شده و در تغافل و تجامل بسر مي‌برند.

اشاره به يك نمونه از اين دست غفلت‌ها، ما و شما را بر اين ادعا و استدلال قانع خواهد نمود.
از يك مداح براي اجراء مراسم عيد غدير دعوت شد اما بدليل تراكم برنامه‌هاي وي مراسم با توافق برگزار كنندگان هر چند دشوار به دو شب قبل از عيد موكول گرديد.

تماس براي هماهنگي بيشتر با ايشان و احالة موضوع به فرد ديگري كه مدير برنامه‌هاي وي بوده تهيه و تكثير بنرهاي تبليغاتي، تأمين سيستم صوتي عليرغم مشكلات موجود از جمله اموري بود كه با دشواريهاي خاص خود انجام گرفت، ليكن چهار روز قبل از مراسم از طرف مدير برنامه تماس گرفته شد كه ميزان صلة‌(پاكت) در نظر گرفته شده چقدر است؟!

پاسخ اين بوده كه مبلغي به عنوان هديه مد نظر است تشريف آوردند خدمت ايشان تقديم ميگردد. اما متأسفانه چنين بيان مي‌شود كه خير! ‌مبلغ 000/000/15 ريال (براي يك شب يا بهتر براي يك ساعت) به شماره حسابي كه اعلام مي‌كنيم واريز نمائيد. متعاقباً برگزار كنندگان اظهار ميدارند كه آيا اين رفتار كار درستي است؟ گفته مي‌شود اين ديگر به شما ربطي ندارد! درجواب يادآوري مي‌شوند كه بالاخره مطابق رسم مبلغي به عنوان هديه و صله تقديم ايشان مي‌كنيم. نهايتاً مدير برنامه افاضه مي‌نمايد كه رسم و سنت شما با رسم حاجي!؟ جور در نمي‌آيد.

در پايان ضمن منتفي شدن موضوع دعوت واجرا،‌ مراسم، به مداح ياد شده و مدير برنامه وي از طريق پيامك مطالبي از باب نصيحت يادآور مي‌شوند كه تنها پاسخي كه مي‌رسد اين بوده:‌يا حق يا علي! قضاوت با اهل فن، قضاوت با خوانندة اين سطور يا قصاوت با مردم،‌هر چه هست اين حركت چه عوارضي را در پي خواهد داشت؟ براي چند جوان شهرستاني با انرژي،‌ عاشق اهلبيت عليهم السلام و هيئتي با تلاش و زحمت و شوري خاص مراسمي را برنامه‌ريزي كرده ليكن با اين پديده غيرمترقبه روبرو شده و سردرگم بدنبال راه چاره‌‌اي كه جز اتكا به خود و ذاكران و مداحان بومي راه ديگري را پيدا نمي‌نمايند،‌چه بايد كرد؟

باشد كه اخلاص و صداقت و پاكي سرلوحة كار اين عزيزان قرار گيرد و مسائل مادي و مالي، هديه‌هاي سنگين نقدي و دوري از اخلاص در اين مسير ارزاني آناني باشد كه به صرف داشتن نام و شهرت از اين طريق ناصواب و بي‌ثواب كسب روزي مي‌كنند.



ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 23 آبان 1391
سلام نصیحت بنده به شما محبان اهل بیت این است که نیت خودرا خالص وخدایی کنید ازمداحان بومی خودتان استفاده کنید مطمئن باشید صفا وثواب آن به مراتب بیشتراست . التماس این تاجران حاجی!! رانکنید.
نا شناس 23 آبان 1391
دست این مداّح درد نکند، مگر اینگونه بیدار شویم، وقتی جوگیر می شویم، آنچه خود داشت ز بیگانه تمنّا می کرد!
عادت کردیم حاضر آماده بخوریم، خوب تلاش کنیم از مداّحان بومی، با تشویق، راهنمایی، حمایت ، مداّحان کشوری بسازیم. تازه از کجا معلوم مداّحان ما کشوری نیستند، چون دوربین تلویزیون ندارند پس خوب نیستند، یعنی از مازندران باید مداّح صادر بشود یا وارد؟
خیلی بد است. اینجا مازندران است، باید فهمید که از مازندران فرهنگ ناب شیعی، فرهنگ عاشورا، عشق حسینی، باید صادر شود. ما در تاریخ، بنیانگذار پاسداشت عاشورا در 1000سال پیش بودیم، حالا چرا باید مداّحی را از جائی دیگر گدائی کنیم. در دسته روی سی نفر آدم شاخ و بال زیر یک علامت، دو جفت و یک پا سینه زدن پشت علامت؟؟علامت 35 شاخه؟؟
آرایش حیوانی آنهم روز عاشورا؟ چه وقت باید از این خواب مرگ بیدار بشویم؟ با عاشورا هم بی عاری؟ یعنی ما از دست نادانی خودمان در عاشورا برویم زنجان؟ برویم اردبیل؟ برویم یزد؟ اینهمه بچّه بازی و آنهمه ادّعا؟
عاشورا یعنی، ریشه ی ما، فهمیدیم؟ بدون فرهنگ عاشورا یک چوب خشک هستیم، با یک باد می افتیم! زبان ما، مذهب ما، آئین های مذهبی و ملّی و بومی ما، جشنها و پاسداشتها، هنر، ادبیات، شعر ، موسیقی، نوع غذا، آباد سازی و خرابکاری ما همه و همه می شود فرهنگ ما! آیا ما فرهنگ آدمیزاد می خواهیم داشته باشیم و یا فرهنگ وارداتی یا ابتذال؟ ما را چه شد که برای مداّح هم داریم گدائی می کنیم؟ ضمن اینکه چرا نباید مداّح دستمزد بگیرد؟ حقّ اوست که دستمزد بگیرد یا نگیرد. من و تو حق تعیین و تکلیف برای آنها نداریم.
اميردروديان 23 آبان 1391
تكليف اين مداحان روشن است اما جالب اينجاست كه عمل صاحبان مراسم كه اصرار به دعوت اين مداحان سرشناس ميكنند نيز خالي از ريا و تظاهر نيست و اين بار تيرشان به سنگ خورده است.
مشتي 23 آبان 1391
اين مداح هاي عزيز الان رسم ورسوماتي دارند مثلا چندتا پامنبري هم همراه دارند تا هنگام خوندن مداح زار زار گريه كنند اون چندنفر الاف و بازيگر هم پول ميخوان ضمنا اكثرشان بااين پولهاي باد اورده محتاد يا عاقبتشان سياه است لطفا ازاين مداحهاي افاده اي كه فقط اسم دركردند حتما ازمداحهاي محلي استفاده كنيد تا اين كلاشها گورشان راگم كنند اينها بادين مردم بازي ميكنند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.37 seconds.